sobota, 18 lipca 2015

Chlebowa pizza

-Mama. Pizza!
-Tonio! Daj mi 20 minut.

Dziecko prosi, dziecko ma :D
I to wcale nie mrożoną, wcale nie zamówioną. Domową. Z chleba.



Mając dziecko wszystko wydaje się być takie....oczywiste.
Oczywistą oczywistością jest to, że dwulatek prosi o pizzę. Oczywistą oczywistością jest to, że można ją zrobić w 20minut. W domu. Bez ciasta drożdżowego. Bez czekania aż wyrośnie, a dziecko stoi pod Tobą i błagalnymi oczami pyta:
-Pizza? Juś?

Ta "inwencja" twórcza jest w zasadzie dobra na wszystko.
Nie masz czasu na robienie wielkiego obiadu?
BACH! Pizza!
Zostało Ci trochę makaron i spaghetti?
Pizza!
Jak? 
A tak :D
Wystarczy, że masz w domu jajka, mleko i mąkę :)


...:::Składniki:::...
✓2-3 jajka
✓2-3 łyżki mąki (ile jajek, tyle mąki)
✓2-3 łyżki mleka (ile jajek, tyle mleka)
✓szczypta soli
✓bazylia
✓tymianek 
✓oregano
✓żółty ser
✓chleb
✓wędlinki i kiełbaski dla maluszka 
✓ketchup ziołowy do pizzy

Kromki chleba pokroiłam w kostkę i ułożyłam na wysmarowanej tortownicy tak, aby zakrywały całe dno.

Jajka roztrzepałam i dodałam mąkę oraz mleko i szczyptę soli. Mieszanka nie może mieć grudek (to nie "Pora na przygodę" :D). Przygotowanym "miksem" zalałam chleb. 

W międzyczasie pokroiłam wędliny, nastawiłam piekarnik na 190℃, a chleb zdążył odpowiednio nasiąknąć masą jajeczną, którego posypałam mieszanką ziół (oregano, tymianek, bazylia). 
Wysmarowałam ketchupem ziołowym i ułozyłam kawałki wędliny.

Zapiekałam w piekarniku ok. 10min., aż jajka się zetną. Po tym czasie obsypałam pizzę serem i wstawiłam na kolejne 10 minut. 

Antek był tak zachwycony, że cała pizza tylko dla niego, aż przez 20 minut nadzorował pieczenie :)
Słodziak, nieprawdaż? 

Genialnie proste i smaczne :D Ale jeżeli macie ochotę pougniatać ciasto, to inny przepis jest też tutaj  KLIK

A mamusia dzisiaj tylko owocowo-warzywne posiłki. Omnomnomnom ^^




Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Śmiało..:) Wesprzyj Kropka^^