środa, 11 czerwca 2014

(14.) Filmoteka (nie)dorosłego człowieka.



Jako niedoszła aktorka, chociaż mam nadzieję, że kiedyś kiedyś :) kocham kino.
Uwielbiam te skrajne emocje, które  są przekazywane z wielkiego pudła, zwanego telewizorem. 
O dziwno, nie przepadam za kinami. Chodzę, jak mnie zaproszą. Dla towarzystwa. Nie odpowiada mi atmosfera w 4 ścianach z wielkim prześcieradłem na środku, na którym wyświetlany jest film, z wątpliwą jakością dźwięku.
I jeszcze Ci ludzie....

Z lewej strony wielki fan McDonald'a, z prawej dziewczyna, która pomyliła kino z budką telefoniczną, na przeciwko-dziwnie przerośnięty Pan dzięki, któremu widzę tylko skrawki ekranu. A gdzieś jeszcze w tłumie, rozwrzeszczany dzieciak....
 Preferuję domowe zacisze, gdzie mogę wygodnie położyć się na łóżku, nogi oprzeć o ścianę, wyjść do toalety nie tracąc fabuły filmu...I spokojnie, bez zbędnych komentarzy przypadkowych gapiów, obejrzeć w spokoju film.

Nieważne, czy widziałam już jakiś, czy nie. Po prostu, relaks, cisza, ja i ekran ^^

Dzisiaj mam ochotę sprezentować kilka ulubionych i zdecydowany nr 1.

Top of the tops: FILMY
1.
TERMINATOR 2: Dzień Sądu
"Terminator 2: Judgment Day"
gatunek: akcja, sci-fi
produkcja: Francja, USA
premiera: 1 lipca 1991 (świat) , 5 maja 1992 Polska)
reżyseria: James Cameron
scenariusz: James Cameron, William Wisher Jr. 


 Bezkonkurencyjny, zdecydowany mój nr 1. KOCHAM Arnold'a Schwarzenegger'a w roli nieludzkiej maszyny, która nabiera jednak cech sprawiających, że na koniec filmu muszę się popłakać. :)

 W dalszej części, wszyscy na podium i zasłużone 2. miejsce :)

 ~~*~~
Wojna Światów
"War of the Worlds"
gatunek: dramat, sci-fi
produkcja: USA
premiera: 13 czerwca 2005 (świat), 8 lipca 2005 (Polska)
reżyseria: Steven Spielberg
scenariusz: Josh Friedman, David Koepp


Kolejne sci-fi, kolejne głupoty o przybyszach z kosmosu, ale uwielbiam takie pierdołki. Wierzę w duchy, życie pozaziemskie, a takie filmy mnie rajcują :)
Uważam, że jeden z lepszych filmów o sąsiadach z innych planet :)

~~*~~
Home Alone
gatunek: familijny, komedia
produkcja: USA
premiera: 10 listopada 1990 (świat), 25 grudnia 1992 (Polska)
reżyseria: Chris Columbus
scenariusz: John Hughes


Czy tylko ja nie wyobrażam sobie świąt bez tego blondyna? :) Najfajniejsza komedia familijna, jaką kiedykolwiek oglądałam:)

~~*~~
Jestem Bogiem
"Limitless"
gatunek: thriller, sci-fi
produkcja: USA
premiera: 28 marca 2011 (świat), 1 kwietnia 2011 (Polska)
reżyseria: Neil Burger
scenariusz: Leslie Dixon 


Prześwietny film o pisarzu w depresji, który zachłysnął się zajawką na osiąganie sukcesów idąc na skróty. Bardzo aktualna historyjka, tak myślę. Każdy z nas chciałaby w mgnieniu oka osiągnąć mega wielki sukces przy minimalnym wysiłku. Ale, wszędzie jest haczyk. 

~~*~~
Spider-man
gatunek: akcja, sci-fi
produkcja: USA
premiera: 30 kwietnia 2002 (świat), 21 czerwca 2002 (Polska)
reżyseria: Sam Raimi
scenariusz: David Koepp


Spider-man jest moim bohaterem od maleńkości :) Chciałam być żoną Petera Parkera, być tak piękna jak Mary Jane....Ach^^ Każda część wywołuje we mnie takie emocje. Ale nic nigdy nie będzie lepsze od pierwowzoru, czyli komiksów :) 

~~*~~
Requiem dla snu
"Requiem for a dream"
gatunek: dramat
produkcja: USA
premiera: 14 maja 2000 (świat), 16 marca 2001 (Polska)
reżyseria: Darren Aronofsky
scenariusz: Darren Aronofsky, Hubert Selby Jr


Napiszę tylko, że zdecydowanie powinni puszczać ten film w szkołach, zamiast kolejnych głupawych bajeczek. Po prostu NIESAMOWITY, bo niesamowicie odbija się na psychice.

~~*~~
Sherlock Holmes
gatunek: kryminał, przygodowy
produkcja: Niemcy, USA
premiera: 24 grudnia 2009 (świat), 15 stycznia 2010 (Polska)
reżyseria: Guy Ritchie
scenariusz: Michael Robert Johnson, Simon Kinberg, Anthony Peckham


Bardzo przypadł mi do gustu ^^ A szczególnie te planowane bijatyki ^^

~~*~~
Avatar
gatunek: sci-fi
produkcja: USA, Wielka Brytania
premiera: 10 grudnia 2009 (świat), 25 grudnia 2009 (Polska)
reżyseria: James Cameron
scenariusz: James Cameron


ARCYDZIEŁO!!! Polecam obejrzeć w 3D. Bardzo poruszyła mnie ta historia, bo po raz kolejny pokazuje, jakimi pazernymi i egoistycznymi istotami jesteśmy.

A wiedzieliście, że James Cameron chciał zrealizować ten film już w latach '90? Uznał jednak, że ówczesna technika komputerowa nie jest w stanie oddać tego, co chciał pokazać :)

~~*~~
Titanic
gatunek: melodramat, katastroficzny
produkcja: USA
premiera: 1 listopada 1997 (świat)
reżyseria: James Cameron
scenariusz: James Cameron


Dla mnie osobiście najpiękniejsza i najbardziej wzruszająca historia miłosna na (nie)zatapialnym olbrzymie. Ryczę, jak mała beksa. Na zawołanie. Zostało 5 minut do tej makabrycznej sceny, w której Jack spada na dno, a Katarzyna płacze, chlipie, szlocha, bo Jack...bo DiCaprio....:)  Każda z nas chciałaby (chyba:)) przeżyć taką cudowną miłość, oczywiście z happy end'em :)


~~*~~
Edward Nożycoręki
"Edward Scissorhands"
gatunek: dramat, fantasty
produkcja: USA
premiera: 6 grudnia 1990 (świat)
reżyseria: Tim Burton
scenariusz: Tim Burton, Caroline Thompson


Jestem wielką fanką produkcji Tima Burtona :)  I nie mam pojęcia, co mnie tak ciągnie do tego filmu. Może fakt, że Edward jest taki nieporadny i mam ochotę go przygarnąć, pomóc? :) A może dlatego, że w rolę Edwarda wciela się niezastąpiony Johny ? :)



Na razie, to tyle.
Wybaczcie za krótkie wywody, ale dużo chciałabym napisać, lecz mało czasu :)

Buźka ^_^


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Śmiało..:) Wesprzyj Kropka^^